Responsabilitatea socială în 2010

Corina Iordache m-a invitat să-mi spun părerea despre responsabilitatea socială a companiilor în anul 2010. Inainte de a răspunde celor 4 întrebări de pe responsabilitatesociala.ro, vă rog şi pe voi să daţi curs acestora pentru că schimbarea lucrurilor din jur depinde numai de noi. Indiferent dacă alegem să credem sau nu în dorinţa de bine a companiilor, important este rezultatul final: faptul că acestea se implică în proiecte şi ajută diferite comunităţi. Haideţi să le încurajăm!

1. Care sunt primele 3 companii pe care le apreciezi cel mai mult pentru cum s-au implicat în societate în 2010 şi de ce?

Locul 1: Petrom şi Ţara lui Andrei. Pentru implicarea constantă în diferite proiecte – plantări de copaci, acţiuni de voluntariat, tabere eco-civice – prin care încearcă să formeze cetăţeni responsabili şi să pună bazele unei noi generaţii. Şi, foarte important, pentru că reuşeşte să comunice eficient şi coerent.

Locul 2: Unicredit Ţiriac Bank şi Cicloteque. Pentru că, alături de Mai Mult Verde, Unicredit Ţiriac Bank a deschis primul serviciu de închiriere de biciclete din Bucureşti şi pentru că a continuat să-l îmbunătăţească. Este un pas mic, dar important pentru încurajarea unui comportament responsabil.

Locul 3: OTP Bank şi Dreptul de a citi. Pentru că încearcă să aducă soluţii la o problemă importantă: nivelul scăzut de educaţie din zona rurală.  Este o iniţiativă foarte bună care ar trebui preluată şi de alte companii.

2. În ce măsură marile companii au răspuns în 2010 aşteptărilor tale în privinţa implicării în societate?

M-a bucurat faptul că, în ciuda problemelor economice, marile companii au continuat să investească în proiecte şi să se implice în comunitate. Cred însă că o schimbare majoră este dată de puterea celor mulţi şi nu de a unei companii anume. Prin urmare, nu-mi place faptul că majoritatea companiilor se limitează în a oferi numai acel ceva de care comunitatea respectivă are nevoie, găsind soluţii la probleme punctuale şi cu efect limitat în timp.  Cred că rezultatele (fie materiale, fie de imagine) ar fi cu mult mai mari dacă marile companii ar încerca să construiască ceva nu numai pentru comunitatea respectivă, ci şi împreună cu ea.

3. Ce aşteptări ai de la companii în privinţa responsabilităţii sociale pentru 2011?

Să continuie să se implice în proiecte care ajută comunităţile. Să vadă că CSR-ul nu e legat neapărat de problemele de mediu şi că există şi alte probleme importante (de exemplu, cele legate de sistemul educaţional). Şi, aşa cum am mai spus, să implice şi oamenii în construirea unui bine pentru comunitatea din care fac parte. Numai acţiunea participativă şi repetitivă cred că se poate numi schimbare.

4. Ce eşti dispus să faci pentru a le stimula pe companii să fie mai responsabile în 2011?

Singura putere a consumatorului se observă “la raft”. Personal, aş alege produsul unei companii dacă aş ştii că o parte din banii obţinuţi vor sprijini o cauză în care cred.


, , ,