Sănătatea se vinde la kilogram

Și numai dacă ești norocos e posibil să mai prinzi.

Sunt spitalele din România și oamenii disperați care stau la cozi, oamenii cărora sufletul li se scurge în timp ce picioarele se mișcă de zor din doctor în doctor și vorbele le pier pe măsura ce își deschid portofelele. Aud din ce în ce mai des de astfel de cazuri, mă sperie și mă afectează. Sunt un motiv pentru care eu am mers la vot și în același timp continui să mă rog de fiecare dată să nu ajung eu sau cineva din familia mea în situația de a avea nevoie de ei…doctorii captivi într-un sistem mizer.

Dar, oricât de mult m-aș ruga tot nu-i pot feri pe cei dragi de locul cu pricina. Azi vorbeam la telefon cu mama care-l dusese la urgențe pe tatăl meu vitreg. Era speriată pentru că nimeni nu-i spunea nimic. Nimeni NU se uita la ea cât să poată întreba pe cineva ce se întâmplă cu soțul ei. Până când a renunțat la principii și a început să nu-i mai pese decât de cel de lângă ea.

Eu: ai reușit să vorbești cu asistenta?

Mama: Da, i-am dat (…) și mi-a zis că-i bine, dar să mai aștept. Acum vorbește cu noi.

Evident că pentru a vorbi și cu doctorița prețul a fost ceva mai mare. Dar, într-un final i  s-au deschis ușile.

Însă ce se întâmplă cu cei pentru care ușile rămân închise? O prietenă îmi povestea cum o cunoștință a ieșit din spital cu tot felul de viruși din cauza neglijenței asistentei. Iar alta îmi spunea cum o rudă a murit în condiții crunte în spital.

În același timp o altă cunoștință îmi povestea de prețurile practicate cu o răceală teribilă.

E suficient numai să mergem la urgențe și ne vom speria, ne vom simți dezumanizați de goliciunea și disperarea din jur.

Încotro ne îndreptăm, oameni buni? Încotro?

  1. Leave a comment

Leave a Reply

