Probleme la operă

1. Sâmbătă- seară de operă.

Taie!

2. Nimic nu merge. Ideile vin, pleacă și nicio idee nu cade la pace cu ea însăși sau cu aceea care o precede pentru a se așterne în mod armonios pe ecranul pe care voi îl citiți și pe care eu încerc să-l scriu.

Nu se taie! Rămâne, dar izolată!

3. Bun! Și cum am mers eu sâmbătă seara la operă, s-a întâmplat marele necaz. Eu și vară-mea. Așadar, ne așezăm,  închidem telefoanele, ne uităm la vecinul din dreapta, spate, față, stânga, îl cercetăm de sănătate, apoi ne facem comode și ne îndreptăm cei 4 ochii înspre locul unde se îndreptau și restul ochilor din sală. Spre scenă. Se dă drumul la orchestră, se desfundă urechile și se mângâie suav timpanul.

Ne oprim aici. Rămâne. Din teamă să nu se strice, dau prioritate de exprimare ideii următoare.

4. Și-n timp ce stăteam noi comode și ne relaxam creierele odihnite, ce să vezi? Exact…nimic! Căci ecranul unde trebuia să apară traducerea nu mergea. Deloc. Din fericire, prima  „panică”  de traducere s-a rezolvat după 5 minute. Însă, să vedeți după pauză! Ce să vedeți? Același nimic, că doar nu credeați că mă voi  chinui să fac din primul nimic ceva!? Care e cauza problemei tehnice care a generat nimicul cu durată de 15 minute, care a generat forfotă în sală, care a generat nervi, care a generat stres, care a generat însemnarea de față?

🙂. Rămâne. Se trece la nr5.

5. Dragii mei cititori, iubitori de operă și de tot ce vi se pare frumos, datorită mișcării cortinei s-a stricat ecranul. Cum așa ceva? Nu știu. Dar asta a fost singura explicație care ne-a fost oferită. Ba, mai mult! Am onoarea să fi memorat și  citatul care urmează: „ Încercăm să remediem problema. Dacă merge, bine; dacă nu, asta e! ”.

Râmăne. Idea numărul 6.

Ultima idee: trebuie? Că tot am ajuns până aici, ați observat că în general ultima idee iese destul de greu? Pentru că trebuie să fie ceva mișto. Și dacă n-ai zis-o mișto, atunci trebuie măcar să termini în același ton. Și dacă nu e neapărat același ton, totuși trebuie să aibă legătură cu subiectul. Și dacă nu, oricum trebuie să o ai! Așadar, încercați mersul la operă și cu un dicționar. Sau, poate în viitor, personalul va fi destul de amabil să-l distribuie chiar înainte de începutul operei. Sau poate vom putea cumpăra o variantă tradusă chiar de  acolo (asta ca să știți și unde s-a petrecut necazul). Sau … n-am scăpa oare mai ușor dacă am renunța la cortină?

  1. Leave a comment

Leave a Reply

