La parada de 1 decembrie

1 decembrie 1918…1 decembrie 2008, 90 de ani de la Marea Unire…si primul an cand am fost la parada.

Ca tot a fost liber de 1 decembrie am hotarat sa mergem voioase la parada sa vedem si noi ceea ce de obicei vedeam la tv. Fiind traficul deviat, ziua a inceput perfect: 15minute din Baneasa pana la Aviatorilor (cu tot cu drumul pana la statie si asteptatarea ratb-ul). Numai ca odata ce am ajuns ne-am trezit brusc intr-un haos care parea la inceput comic: randuri si randulete cu steaguri mici si mijlocii traversau necontenit bulevardul Aviatorilor. Oamenii stiau ca pe acolo a fost trecere de pietoni si chiar daca s-a desfiintat, ghidati de un profund sentiment de patriotism, au hotarat sa nu tina cond de traficul aglomerat si de claxoanele masinilor.

Ajunsi in sir indian la Arcul de Triumf, mare multime ne-a fost dat sa vedem. De fapt, doar asta am vazut in timp ce defila parada! Multi oameni, mai multe aparate foto si o multime de poze inutile. Comicul a atins punctul culminant in momentul in care aud de undeva un copil strigand -Mama,uite tancul!.-…si ma uit spre Arcul de Triumf si intr-adevar vad si eu tancul, dar din poza tipei din fata mea. Primul tanc, al doilea tanc, -Mama, uite calutii-….si eu tot un la un slide show ma uitam. Nici pentru prietenele mele situatia nu a fost mai roz: oamenii se tot ingramadeau si impingeau de zici ca se vindea paine calda!

Asta a fost parada vazuta din ochii mei. Insa, de la tv si de prin presa va pot spune ca  nu a fost nimic nou in dotarea armatei romane. Singurul element de noutate l-a reprezentat lipsa aparatelor de zbor (din cauza conditiilor meteorologice nu s-au putut ridica de la sol). Deasemenea, la Arcul de Triumf au fost prezenti: presedintele Romaniei Traian Basescu, premierul Calin Popescu Tariceanu, reprezentanţi ai Executivului, corpului diplomatic, reprezentanţii cultelor şi ai partidelor. Efectul rezultatului alegerilor fiind poate mult prea recent, multi au refuzat sa dea vreo declaratie, iar interactiunea cu poporul a fost minima.

Parada militara s-a incheiat cu o foarte asteptata cana de vin fiert si un pahar de vorbe undeva prin Piata Amzei. Ziua de 1 decembrie nu stiu cum s-a incheiat, insa pentru ziua de 2 decembrie incep prin a va spune: Buna dimineatza!

,

  1. #1 by Larisa on December 2, 2008 - 09:57

    mda, acel Bulevard al Aviatorilor- “Cris, ai uitat sa te mai gandesti” :)). Eu spre deosebire de altii am avut o pozitie strategica si am reusit sa vad nu numai tancuri, ci si tanchete si caluti si rachete si alte dotari impresionante ale armatei… Si da, ne a facut cu mana nenea Base, suntem onorate :)))

Leave a Reply

